Kripto Yatırma ve Çekme İşlemleri İçin Kullanışlı İpuçları

Harici bir Borsadan Geri Ödemeye Nasıl Başvurulur?

logo
Son güncelleme 2025-11-25 16:45:48
Paylaşın

Bybit TR artık harici bir borsa platformundan para iadesi alan ve iade edilen tutarı Bybit TR Fonlama Hesabına yatırmak isteyen kullanıcılara self-servis itiraz desteği sağlamaktadır.

 

Geri ödemeye itiraz etme sürecine geçmeden önce durumun doğasını anlamak çok önemlidir. Para çekme iadesi normalde yatırımcıların Bybit TR'ten başka bir borsaya para çekmesi durumunda gerçekleşir, ancak çekinin yapıldığı borsa, geçersiz etiket yatırma veya yatırılan kripto paranın desteklenmemesi gibi çeşitli nedenlerden dolayı depozitoyu reddedip tutarı Bybit TR'e iade edebilmektedir. 

 

Bybit TR hesabınızdaki çekim durumunuz Başarıyla Aktarıldı olarak görünüyorsa ancak bunu alıcı borsada almadıysanız, para çekme işlemine ait TXID bilgisini o borsanın Müşteri Destek ekibine sağlayabilirsiniz. Çekim işlemine ait TXID ayrıntılarını Fonlama Hesabı Geçmişi → Para Çekme bölümünde bulabilirsiniz.

 

Alıcı borsanın yatırım işlemini Bybit TR'e iade ettiğini onayladıktan sonra, tüm geri ödeme ayrıntılarını ilgili platformdan alınız. Daha sonra Bybit TR'teki kripto para yatırma işleminiz için self servis itirazda bulunmak üzere aşağıdaki yönergelere başvurabilirsiniz.

 

 

 




İade Talebi Nasıl Gönderilir

 

 

Adım 1: Yardım Merkezini aramak için bağlantıda sol üst köşeye gidiniz → Tamamlanmamış Kripto Para Yatırımı’nı seçiniz; Self Servis sayfasına yönlendirileceksiniz.

 

 

 

Bybit TR Uygulamasını kullanıyorsanız lütfen ana sayfadaki Daha Fazla seçeneğine ve ardından Yardım Merkezi'ne dokunun.

 

   






Adım 2: Yatırım işleminizin hesabınıza ulaşmama nedenini seçin: Harici bir borsadan iade.

 

 






Adım 3: İade edilen depozitonun ayrıntılarını girin

a. Krito para: Yatırdığınız krito para adı

b. Zincir Tipi: Yatırdığınız coinin blokzincir ağı

c. Bybit TR'ten çekim işleminizin ayrıntıları - Ayrıntıları burada bulabilirsiniz.

i. Çekim Tutarı (Ücretler Hariç)

ii. Çekim Adresi

iii. Çekim işlemi TxID/TxHash bilgisi 

 

 

 

d. Harici borsadan Bybit TR'e geri iade detayları: Detaylar harici borsadan edinilebilir

  1. İade Tutarı

  2. İade işlemine ait TxID/TxHash bilgisi

 

Notlar: 

  • İade TXID alanına çekim TXID’sini (Bybit TR’ten) girmeyin.

  • Doğru iade tutarını girdiğinizden emin olun. Blok zinciri gezginini kullanarak doğru iade miktarını doğrulayabilirsiniz.

  • Çekim işleminiz başarılı olduysa ancak fonları almadıysanız ve “TXID İadesi” yoksa, lütfen daha fazla yardım için hedef platformla iletişime geçin.

  • Self-servis gönderimi yalnızca ilgili borsa veya platform iadeyi başarıyla işleme almışsa geçerlidir.

 

 

 

 

 

Adım 4: Harici platformdan Bybit TR’e yapılan iade işlemini doğrulamak için açık bir ekran kaydı yükleyin. Ekran kaydı aşağıdaki bilgileri göstermelidir.

 

Not: Gerekli bilgileri sağlayamamak itirazın reddedilmesine sebep olabilir.

 

a. Harici borsaya giriş yapın - Harici borsaya başarıyla giriş yapabilmek. FaceID/SMS kodu/2FA doğrulamaları kabul edilir. Giriş bilgilerinizi korumak için, ekran kaydına başlamadan önce kullanıcı adınızı ve şifrenizi yazabilirsiniz.

b. Yatırma/İade geçmişi - Harici borsada yatırma/iade geçmişi sayfasını açın.

c. Bybit TR çekim detaylarını gösterin - İlgili Bybit TR çekim işlemini ve tüm iade/yatırma detaylarını gösteriniz. Detaylar miktar, coin türü, işlem tarih&saati ve tüm TXID’yi kapsamalıdır.

d. Tam iade TXID’sini gösterin veya zincir üzerinden detayları gösterin - Harici platform transfer geçmişi sayfasında tam TXID olmadığı fakat linkin bulunduğu durumlarda lütfen linke tıklayarak zincir üzerinde bizlere detayları gösterin.

 

Eğer harici platform ile görüşmeler sonucunda (müşteri destek chat geçmişi, mail veya SMS ile gönderilen iade detayları veya self-servis başvurusu ile) TXID’yi aldıysanız, lütfen görüşme kaydınızı video kaydına ekleyiniz.

 

İpuçları:

  • Desteklenen belge büyüklüğü: 50MB’den az
  • Desteklenen formatlar: MP4 ve MOV

  • Ekran kaydı kılavuzu: Buraya tıklayın. 

 

 

 

 

 

Adım 5: Tüm bilgiler ve ekran kaydı tamamlandığında devam tuşuna basın ve ekibimiz itirazınızı incelemeye başlayacaktır. İnceleme tamamlandığında 1-3 iş günü içerisinde otomatik bir email alacaksınız.

 

Buna ek olarak inceleme durumunuzu Geçmiş Talepler sayfasından kontrol edebilirsiniz.

 

 

İadeniz onaylandığında, coinler Fonlama hesabınıza aktarılacaktır. İşlem kayıtları Fonlama Hesabı Geçmişi → Tüm İşlemler kısmından açıklamada İç transfer olacak şekilde kontrol edilebilir.

 

Eğer sonucu 3 iş gününden uzun bir süreçte almadıysanız lütfen talebinizi buradan iletiniz. Müşteri Destek ekibimiz kısa bir süre içerisinde sizlerle iletişime geçecektir.









İadeniz Reddelirse

Kurtarma başvurunuz reddedilirse talep sürecini tamamlamak için ek bilgiler gerekebilir. Eksik detayları ekibimize iletmek için lütfen aşağıdaki adımları izleyin.

 

Adım 1: Geçmiş İtirazlar sayfasına gidin ve “Daha fazla bilgi sağlayın”a tıklayın.

 






Adım 2: İstenen bilgileri içeren bir videoyu yeniden göndermeniz istenecektir. Soru işareti simgesinin üzerine geldiğinizde ilgili çözüme ulaşabilirsiniz.

 

 

Alternatif olarak, aşağıdaki ret ayrıntılarının ve çözümlerinin her birini de kontrol edebilirsiniz.

 

Tür

Çözümler

Eksik Giriş Adımı

Lütfen Borsa A'dan çıkış yapın ve video kaydında bize giriş adımınızı gösterin.

Yüz taraması/SMS kodu/Google 2FA doğrulaması kabul edilebilir.

Giriş bilgilerinizi korumak için ekran kaydına başlamadan önce kullanıcı adınızı ve şifrenizi yazmayı düşünebilirsiniz.

Blok zincir adımına yönlendirme eksik

Blok zincire yönlendirmek ve tüm işlem ayrıntılarını (tutar, coin türü, transfer tarihi ve saati ve TXID'nin tamamı) göstermek için lütfen Borsa A'daki bağlantıya tıklayın. Bağlantı mevcut değilse lütfen "blok zincire bağlantı yok" şeklinde yanıt verin.

Tüm adımları yalnızca tek bir videoda tamamlamanız gerekir

Lütfen tüm adımları talimatlara göre herhangi bir kesme veya düzenleme yapmadan BİR videoda gösterin.

Yeni para yatırma işlemi, önceki para yatırma işlemiyle aynı coin türünde olmalıdır

Örneğin, önceki işleminiz BTC'de yapıldıysa lütfen yeni para yatırma işleminizin de BTC (önceki para yatırma işlemiyle aynı token türü) olduğundan emin olun.

Tam TXID Yok

Tam TXID'yi göstermek için lütfen blockchain yönlendirme bağlantısına tıklayın veya TXID'yi kopyalayıp nota yapıştırın.

IP Ekran Görüntüsü Yok

https://www.whatismyip-address.com/?check adresini ziyaret edin. Giriş yaptıktan sonra sayfanızı yenileyin. (Windows = Shift + F5, Mac = ⌘ + Shift + r)

Yeni Para Yatırma Yok

Lütfen önce yeni bir para yatırın ve hem önceki hem de yeni işlemleri tüm ayrıntılarıyla birlikte A Borsasının para çekme sayfasında gösterin.

Önceki Para Yatırma Yok

Yeni para yatırma ayrıntılarına ek olarak, lütfen aynı videoda önceki para yatırma işleminizin ayrıntılarını da gösterin.

İade TXID’si Yok

Lütfen talimatları izleyin ve Borsa A'nın yalnızca bir bağlantı sağlaması durumunda blok zincire yönlendirme bağlantısına tıklayarak bize iade TXID'sini gösterin.

TXID yalnızca Borsa A ile iletişim yoluyla (müşteri desteğiyle sohbet geçmişi, e-posta veya SMS yoluyla sağlanan iade ayrıntıları veya bir self-servis uygulama aracılığıyla) elde edildiyse, lütfen bize görüşmenin kaydını sağlayın.

İşlem Ayrıntıları Uyuşmazlığı

Lütfen A Borsasından Bybit TR'e yaptığınız önceki para yatırma işleminizin doğru işlem ayrıntılarını sağlayın.

Video Bulanıklığı

Yeni bir HD video yükleyin ve tüm ayrıntıların açıkça görülebildiğinden emin olun.

Video Kesilmiş

Lütfen bize herhangi bir kırpma veya düzenleme olmadan talimatlara göre tüm adımları gösteren tam ve düzgün bir video gösterin.

Video kaydı para çekme platformundan olmalıdır

Örneğin A Borsasından Bybit TR'e para çekimi yaptınız, lütfen A Borsasına giriş yapın ve bize para çekme detaylarını gösterin.

Eksik Para Çekme Geçmişi Sayfası

Borsa A'da oturum açın ve ilgili işlem ayrıntılarını (tam TXID, tarih, saat ve tutar) görüntülemek için Para Çekme Geçmişi sayfasına gidin.

Yanlış Borsa

Örneğin, BTC'yi A Borsasından Bybit TR'e aktardıysanız, lütfen A Borsasında oturum açın ve bize para çekme ayrıntılarını gösterin.

 

 

 

 

 

Adım 3: Yeni bir video gönderdiğinizde ilgili ekip bilgilerinizi inceleyecek ve sonraki 3 iş günü içinde size geri dönüş yapılacaktır.

 

Not: Yeni başvurunuzu önümüzdeki 72 saat içinde almadığımız takdirde itiraz başvurunuz sistem tarafından kapatılacaktır. İtiraz kapatıldıktan sonra, talebi yeniden açmayı düşünüyorsanız yeni bir itiraz başvurusu göndermeniz gerekecektir. Yeniden gönderim süreci yukarıda belirtilen adımlarla aynıdır.

Yardımcı oldu mu?