Konular
    BYBİT KRİPTO VARLIK ALIM SATIM PLATFORMU ANONİM ŞİRKETİ ÇERÇEVE SÖZLEŞMESİ 
    bybit2025-06-27 10:15:02

    1. TARAFLAR VE KONU 

    İşbu Bybit Kripto Varlık Alım Satım Platformu Anonim Şirketi (“Platform”) Çerçeve Sözleşmesi  (“Sözleşme”), Platform ile Müşteri (ayrı ayrı “Taraf”, birlikte “Taraflar”) arasındaki ilişkiyi genel olarak  düzenleyen, başlangıçta bir kez akdedilen ve münferit işlemlerin esasını oluşturan bir çerçeve anlaşmadır.  İşbu Sözleşme, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu (“Kanun”) ile III-35/B.1 Kripto Varlık Hizmet  Sağlayıcıların Kuruluş ve Faaliyet Esasları Hakkında Tebliğ (“Faaliyet Esasları Tebliği”) ve III-35/B.2  Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Çalışma Usul ve Esasları ile Sermaye Yeterliliği Hakkında Tebliğ  (“Çalışma Usulleri Tebliği”) başta olmak üzere ilgili sermaye piyasası mevzuatı uyarınca Platform’da  gerçekleştirilecek kripto varlık alım satım, ilk satış ya da dağıtım, takas, transfer, bunların gerektirdiği  saklama ve belirlenebilecek diğer işlemlerin gerçekleştirilmesine ilişkin genel esasları ve Taraflar’ın hak  ve yükümlülüklerini belirler. 



    2. TANIMLAR

    Çalışma Usulleri Tebliği 

    III-35/B.2 Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Çalışma Usul ve  Esasları ile Sermaye Yeterliliği Hakkında Tebliğ’i ifade etmektedir.

    Erişim Bilgileri 

    Platform tarafından Müşteri’ye atanan veya Müşteri tarafından  belirlenen ve Müşteri’nin Platform nezdindeki hesabına erişimini  sağlayan kullanıcı adı ve şifreleri ifade etmektedir.

    Faaliyet Esasları Tebliği 

    III-35/B.1 Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Kuruluş ve Faaliyet  Esasları Hakkında Tebliğ’i ifade etmektedir.

    Kanun 

    6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu’nu ifade etmektedir.

    Kurul 

    Sermaye Piyasası Kurulunu ifade etmektedir.

    KVKK 

    6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nu ifade etmektedir.

    MASAK 

    Hazine ve Maliye Bakanlığı Mali Suçları Araştırma Kurulu  Başkanlığını ifade etmektedir.

    Mevzuat 

    Kanun ile Faaliyet Esasları Tebliği ve Çalışma Usulleri Tebliği başta  olmak üzere ilgili sermaye piyasası ve diğer mevzuatını ifade  etmektedir.

    MKK 

    Merkezi Kayıt Kuruluşu Anonim Şirketini ifade etmektedir.

    Müşteri 

    İşbu Sözleşme’yi kabul ederek Platform hizmetlerinden yararlanan  gerçek ve tüzel kişileri ifade etmektedir.

    Müşteri Bilgileri 

    Müşteri’nin kimlik bilgileri, müşteri numarası gibi müşteriyi  belirlemeye yarayan kişisel verileri başta olmak üzere, müşteriyle  ilişkili olan her türlü bilgiyi ifade etmektedir.

    Platform 

    Bybit Kripto Varlık Alım Satım Platformu Anonim Şirketi’ni ifade  etmektedir.

    Saklama Kuruluşu 

    Kripto varlık saklama hizmetinde bulunmak üzere Kurul tarafından  yetkilendirilmiş kuruluşları ifade etmketedir.

    Sözleşme 

    İşbu Platform Çerçeve Sözleşmesi’ni ifade etmektedir.

    Taraf(lar) 

    Platform ile Müşteri’yi ifade etmektedir.

    TÜBİTAK 

    Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunu ifade eder.

    Uzaktan Kimlik Tespiti  Tebliği

    III-42.1 sayılı Aracı Kurumlar ve Portföy Yönetim Şirketleri  Tarafından Kullanılacak Uzaktan Kimlik Tespiti Yöntemlerine ve Elektronik Ortamda Sözleşme İlişkisinin Kurulmasına İlişkin  Tebliğ’i ifade etmektedir.



    3. MÜŞTERİ HESABI VE MÜŞTERİ’NİN TANINMASI 

    3.1. Müşteri Hesabı Açılışı 

    3.1.1. Müşteri, Platform nezdinde hesap açılışını Platform internet sitesi veya uygulamaları aracılığıyla  yapacaktır. Hesap açılışı sürecinde elektronik posta adresi, cep telefonu numarası, isim, soyisim,  uyruk, doğum tarihi, T.C. kimlik numarası gibi çeşitli Müşteri Bilgileri alınacaktır. Mevzuat  uyarınca, Platform’da hesap açılabilmesi için işbu Sözleşme, Genel Risk Bildirim Formu gibi  belgelerin okunması, anlaşılması ve onaylanması gerekmektedir. 

    3.1.2. Müşteri hesabı altında gerçekleşen tüm işlemlerden ve Müşteri hesabına Erişim Bilgileri’nin gizliliğini korumaktan Müşteri sorumlu olacaktır. Müşteri, Erişim Bilgileri’nin yetkisiz üçüncü  kişilerce ele geçirilmesi veya Müşteri hesabının veya Erişim Bilgileri’nin olası kötüye kullanımı  halinde veya herhangi bir güvenlik ihlali gerçekleşmesi durumunda Platform’un Müşteri destek  ekibine derhal bilgi vermekle yükümlüdür. 

     

    3.2. Müşteri Bilgileri’nin Doğrulanması 

    3.2.1. Mevzuat uyarınca Müşteri Bilgileri’nin doğrulanması gerekmektedir. Bu kapsamda, Platform  tarafından talep edilen belgelerin yüklenmesi veya teslim edilmesi istenebilir. Gerekli doğrulama  işlemlerini gerçekleştirmeyen Müşteri’nin üyeliği tamamlanmaz.  

     

    3.3. Müşteri Numarası ve MKK Sicil Numarası Alınması 

    3.3.1. İşbu Sözleşme’yi akdeden her Müşteri’ye ayrı bir Müşteri numarası tahsis edilir. Bir Müşteri’ye  verilmiş olan Müşteri numarası, Sözleşme’nin sona erme tarihi üzerinden on yıl geçmedikçe  başka bir Müşteri’ye verilmeyecektir. 

    3.3.2. İşbu Sözleşme’yi akdeden her Müşteri için Platform nezdinde herhangi bir işlem yapmadan önce  Platform tarafından MKK’dan sicil numarası alınacak ve sicil numarasının Müşteri numarası ile  eşleşmesi sağlanacaktır. Daha önce alınmış sicil numarası varsa, bu sicil numarasının Müşteri  numarası ile eşleşmesi sağlanacaktır. Müşteri adına MKK’dan sicil alma ve sicil eşleştirme  işlemleri, MKK tarafından belirlenecek elektronik işlem yöntemlerine uygun olarak yerine  getirilecektir. 

     

    3.4. Müşterinin Tanınması 

    3.4.1. Müşteri’nin tanınmasına yönelik genel esasalar Müşteri Hesaplarının Açılışı ve Müşterinin  Tanınmasına İlişkin Süreçler Hakkında Politika’da belirtilmektedir 

    3.4.2. Platform Uzaktan Kimlik Tespiti Tebliği’nin ilgili hükümleri uyarınca uzaktan kimlik tespiti  yoluyla Müşteri edinmektedir. Uzaktan Kimlik Tespiti Tebliği uyarınca uzaktan kimlik tespiti  çevrimiçi görüntülü görüşme ile yapılmaktadır. Platform eğitimli personeli, Müşteri ile kimlik  tespitine yönelik görüşmeyi gerçekleştirmektedir. Görüşme gerçek zamanlı ve kesintisiz şekilde  gerçekleşirilmektedir. 

    3.4.3. Zayıf ışık koşulları, düşük görüntü kalitesi ya da iletimi ve benzeri durumlar nedeniyle MASAK  düzenlemelerinde belirtildiği şekilde görsel doğrulama yapmanın veya kişi ile sözlü iletişim  kurmanın mümkün olmadığı hallerde uzaktan kimlik tespitinin görüntülü görüşme aşaması  sonlandırılacaktır. Süreçte herhangi başka bir tutarsızlık veya belirsizlik bulunması durumunda  da görüşme sona erdirilecektir. Yine, uzaktan kimlik tespitinin görüntülü görüşme aşamasında  kişi tarafından sunulan belgelerin geçerliliği hususunda ya da dolandırıcılık veya sahtecilik  teşebbüsünden şüphe edilmesi durumunda, uzaktan kimlik tespiti süreci sonlandırılacaktır. 

    3.4.4. Uzaktan kimlik tespiti sürecinin tamamı, sürecin tüm adımlarını içerecek ve denetlenebilir  olmasını sağlayacak şekilde kayıt altına alınacak ve 10 (on) yıl süreyle saklanacaktır. 

     

    3.5. Gerçek Kişi Müşteri 

    3.5.1. Gerçek kişilerin kimlik tespitinde; ilgilinin adı, soyadı, doğum tarihi, uyruğu, kimlik belgesinin  türü ve numarası, adresi ve imza örneği, iş ve mesleğine ilişkin bilgiler, varsa telefon numarası,  faks numarası, elektronik posta adresi ile Türk vatandaşları için bu bilgilere ilave olarak T.C.  kimlik numarası, Türk uyruklu olmayanlar için doğum yeri bilgisi alınacaktır. Bu bilgilere ek  olarak, iş ilişkisinin amacı ve mahiyeti (hesap açma amacı, talep edilen ürünler ve benzeri), işleme  konu malvarlığının ve müşteriye ait fonların kaynağı ile ortalama gelir bilgisi, açılacak hesabın  aylık tahmini işlem hacmi ve işlem sayısına yönelik bilgiler alınacaktır. 

    3.5.2. Kimlik tespiti kapsamında alınan adres ile kimlik bilgilerinden ad, soyad, doğum tarihi ve T.C.  kimlik numarası bilgileri İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü kimlik  paylaşım sistemi veri tabanı vasıtasıyla doğrulanacaktır. 

    3.5.3. Kimlik belgesi yakın alan iletişimi ile doğrulanacaktır, yakın alan iletişimi ile doğrulama  yapılamaması halinde kimlik belgesinin sahip olduğu görsel güvenlik unsurlarından seçilen en az  dört adedinin şekil ve içerik bakımından doğrulanması gerekecektir. 

    3.5.4. Sunulan kimlik belgesinde bulunan veri ve bilgilerin geçerliliği ve gerçekliğine ilişkin doğrulama,  görüntülü görüşme ile uzaktan kimlik tespiti sürecinin bir parçası olarak gerçekleştirilecektir. 

     

    3.6. Tüzel Kişi Müşteri 

    3.6.1. Tüzel kişilerin kimlik tespitinde; tüzel kişinin unvanı, ticaret sicil numarası, vergi kimlik  numarası, faaliyet konusu, açık adresi, telefon numarası, varsa faks numarası ve elektronik posta  adresi ile tüzel kişiliği temsile yetkili kişinin adı, soyadı, doğum tarihi, uyruğu, kimlik belgesinin  türü ve numarasına ilişkin bilgiler ve imza örneği ile Türk vatandaşları için bu bilgilere ilave  olarak T.C. kimlik numarası, Türk uyruklu olmayanlar için doğum yeri bilgisi alınacaktır. 

    3.6.2. Tüzel kişiyi temsile yetkili kişiler ve gerçek faydalanıcılar bakımından gerçek kişilerden talep  edilen bilgiler alınmaktadır. 

    3.6.3. Tüzel kişiliğin unvanı, ticaret sicil numarası, faaliyet konusu ve adresinin teyidi ticaret siciline  tescile dair belgeler; vergi kimlik numarasının teyidi ise Gelir İdaresi Başkanlığının ilgili birimi  tarafından düzenlenen belgeler üzerinden yapılacaktır. Tüzel kişiyi temsile yetkili kişilerin kimlik  bilgilerinin doğruluğu ise gerçek kişilere ilişkin usule tabi olacaktır. 

     

     

    4. MÜŞTERİ BİLGİLERİ’NİN İŞLENMESİ VE AKTARILMASI 

    4.1. Müşteri Bilgileri’nin İşlenmesi ve Saklanması

    4.1.1. Platform Müşteri Bilgileri’ni KVKK’ya ve ilgili mevzuata uygun olarak işleyecek ve  saklayacaktır. Platform’un veri sorumlusu sıfatıyla aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirmek  adına hazırladığı ve Müşteriler’e sunduğu Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma  Metni, Platform internet sitesi ve uygulamalarında yer almaktadır. Müşterilerin hangi kişisel  verilerinin, ne şekilde toplandığı, işlendiği ve üçüncü kişilere aktarıldığı, işleme amaçları ve  hukuki sebepleri ile Müşteri’lerin hakları Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metni  kapsamında yer almaktadır. 

    4.1.2. Müşteri Bilgileri’nin tüm dolaşımını kayıt altında tutmak ve yetkisiz erişimleri önlemek amacıyla  Platform bilgi sistemlerinde gerekli teknolojik önlemler alınmakta ve Müşteri Bilgileri yalnızca  yetkili Platform çalışanları ve tedarikçileri tarafından erişilebilen güvenli ortamlarda  saklanmaktadır. Mevzuat uyarınca iz kaydıyla (hash) saklanması öngörülen Müşteri Bilgileri elektronik ortamda zaman damgalı olarak saklanmaktadır. Platform kişisel verilerin saklanması  konusunda, KVKK uyarınca gerekli idari ve teknik tedbirleri almaktadır. Platform, Bilgi  Güvenliği Politikası çerçevesinde gerekli önlemleri almaktadır. 

    4.1.3. Müşteri, Mevzuat’ın ilgili hükümleri uyarınca müşterinin tanınmasına ilişkin yükümlülüklerini  yerine getirmek ve Müşteri’nin işlemlerinin güvenliğini sağlamak üzere, Platform’un kendisinden  bilgi ve belge talebinde bulunabileceğini ve kendisinden talep edilen bilgi ve belgeleri gerçek,  doğru ve güncel olarak sunmakla yükümlü olduğunu kabul etmektedir. Müşteri, gerçekleştireceği  işlemlerde riskten korunmasının sağlanması için meslek, gelir, risk tercihi gibi bilgileri de gerekli  durumlarda Platform ile paylaşacağını, tüm Müşteri Bilgileri’nin güncelliğinin korunması  amacıyla meydana gelen her türlü değişiklikten Platform’u derhal haberdar edeceğini kabul ve  beyan etmektedir. 

     

    4.2. Müşteri Bilgileri’nin Üçüncü Kişilere Aktarılması 

    4.2.1. Platform, Müşteri Bilgileri’ni KVKK’ya ve Mevzuat’a aykırı olarak üçüncü kişilerle  paylaşmayacaktır. 

    4.2.2. Müşterinin tanınmasına ilişkin yükümlülükler ve seyahat kuralı kapsamında Müşteri Bilgileri yurt  içi ve yurt dışındaki resmi kurum ve otoritelere, başka kripto varlık hizmet sağlayıcılara, likidite  sağlayıcı ve piyasa yapıcılara aktarılabilecektir. 

    4.2.3. Dışarıdan hizmet alımı durumunda, Müşteri Bilgileri, ilgili hizmeti sağlayan kuruluşlara  aktarılabilecektir.  

     

     

    5. MÜŞTERİ EMİRLERİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ 

    5.1. Genel 

    5.1.1. Müşteri emirlerinin kabulü, işleme konulması ve yerine getirilmesine yönelik genel esasalar Emir  Gerçekleştirme Politikası’nda belirtilmektedir. 

     

    5.2. Emirlerin Alındığı Ortam ve İşlem Ortamı 

    5.2.1. Platform’un, tüm Müşteri emirlerini kendisine ait internet siteleri, mobil uygulamalar veya  kendisinin operasyon personeli aracılığıyla kendisi adına kayıtlı telefonları üzerinden alması  esastır. Bunların haricinde veya farklı sosyal medya mecraları vasıtasıyla Müşteri emirleri alınamaz. Alım veya satım emri vermesine rağmen herhangi bir işlem gerçekleştirilmediğini iddia  eden Müşteri emri verdiğini ispat etmekle yükümlüdür. 

    5.2.2. Platform nezdinde kripto varlıklara ilişkin Müşteri emirleri işlem ortamında eşleştirilir. Müşteri  emirlerinin karşı tarafı her zaman Platform’da hesabı bulunan başka bir Müşteri olmayabilir.  

     

    5.3. İşlem Tarafının Likidite Sağlayıcı veya Piyasa Yapıcı Olması 

    5.3.1. Platform, emirlerin gerçekleştirilme oranını arttırmak veya likidite sağlaması içim likidite  sağlayıcı veya piyasa yapıcılar ile anlaşabilir. Likidite sağlayıcı ve piyasa yapıcılara ilişkin  bilgiler internet sitesinde açıklanmaktadır.  

     

    5.4. İşlem Tarafının Yurt Dişında Yerleşik Kuruluşlar veya Bunların Müşterileri Olması 

    5.4.1. Platform tarafından Müşteri emirlerinin işlem ortamında gerçekleştirilmesi halinde, yurt dışında  yerleşik kuruluşlar veya bu kuruluşların müşterileri tarafından işlem ortamına emir girilmesi  mümkündür. İşlem ortamının yurt dışında yerleşik kuruluşlara açılması, Platform’un  sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.  

     

    5.5. İşlem Tarafının Platform Olması 

    5.5.1. Müşteri emirleri Platform tarafından doğrudan karşı taraf olarak gerçekleştirilebilir. Müşteri  emirlerinin Platform’un kendisi tarafından gerçekleştirilebilmesi için işlem ortamına emir  girilmesi Çalışma Usulleri Tebliği’nin 18’nci maddesi kapsamında belirlenen esaslar  çerçevesinde ve müşteri ile Platform arasında çıkar çatışmasına sebep olmayacak şekilde  mümkündür.  

    5.5.2. Platform tarafından Müşteri emirleri, işlem ortamı haricinde, doğrudan kendi cüzdanından  karşılanmak suretiyle gerçekleştirilebilir. Likidite sağlama ve piyasa yapıcılık faaliyetleri  kapsamında gerçekleştirilen işlemler hariç olmak üzere, Platform’un karşı taraf olduğu  işlemlerde, Platform’un cüzdanlarında var olan kripto varlıklar kadar satış yapılması esastır.  Çalışma Usulleri Tebliği’nin 33/2’nci maddesinde belirtilen saat (23:59) itibarıyla bu madde  kapsamındaki işlemler neticesinde oluşan bakiyeler netleştirilecektir. 

    5.5.3. Müşteri emirlerinin karşı taraf olarak gerçekleştirilmesi durumunda, Müşteri’nin zarar etmesinin  Platform’un kar elde etmesiyle sonuçlanabilmesi mümkündür. 

     

    5.6. Emirlere ilişkin Kayıtlar 

    5.6.1. İptal edilen, gerçekleştirilmeyen ve değiştirilenler de dâhil olmak üzere alınan tüm emirlere ilişkin  kayıtların aşağıdaki bilgileri içermesi gerekir: 

    (a) Müşteri numarası veya hesap numarası, 

    (b)İşleme konu kripto varlık, 

    (c) Emir tipi, 

    (d)Emrin alım ya da satım emri olduğu, 

    (e) Emrin fiyat bilgisi, 

    (f) Emrin miktarı, 

    (g)Emrin alındığı ve iletildiği tarih ve zaman, 

    (h)Emrin geçerlilik süresi, 

    (i) Emrin sıra numarası,

    (j) İşlem yapılacak para birimi veya parite. 

     

    5.6.2. Platform, gerçekleşmeyen, iptal edilen ve değiştirilen emirler dâhil olmak üzere, internet  üzerinden veya her türlü elektronik ortamda alınan emirlerde tarih, zaman, miktar, fiyat ve müşteri  bazında olmak üzere emri ileten müşterilere ilişkin IP (Internet Protokol) numaraları kayıtlarını,  emri veren kaynağı gösterecek şekilde elektronik log kayıtlarını ve telefon ile alınan müşteri  emirlerine ilişkin ses kayıtlarını Kurul’ca talep edilmeleri halinde yazılı hale dönüştürülebilecek  ve derhal iletilebilecek şekilde tutar. Bu kayıtların 6102 sayılı Kanun’un 82’nci maddesi uyarınca  10 (on) yıl süre ile saklamaları zorunludur. Saklanması gereken belge ve kayıtlardan ihtilaflı  olanlar süre sınırı olmaksızın ihtilaf sonuçlanıncaya kadar muhafaza edilir. 

     

    5.7. Emir Gerçekleştirme Esasları 

    5.7.1. Platform, Müşteriler’in fiyat, maliyet, hız, gerçekleşme olasılığı, takas, büyüklük, saklama ve  benzeri hususlardaki tercihlerini göz önüne alarak Müşteri için mümkün olan en iyi sonucu  verecek şekilde emirleri yerine getirmekle yükümlüdür. 

    5.7.2. Platform tarafından işlemlerin güvenilir, şeffaf, etkin, istikrarlı, adil, dürüst ve rekabetçi bir  şekilde gerçekleşmesinin sağlanması ve piyasa bozucu nitelikteki eylem ve işlemlerin tespit  edilmesi, önlenmesi ve tekrarlanmamasını sağlayacak şekilde emir ve işlem esasları  belirlenecektir. 

    5.7.3. Platform sistemine kaydedilen emirlerin eşleştirilmesinde öncelik kuralı olarak sırasıyla fiyat ve  zaman önceliği kuralları uygulanır. Fiyat önceliği kuralı, daha düşük fiyatlı satım emirlerinin,  daha yüksek fiyatlı satım emirlerinden; daha yüksek fiyatlı alım emirlerinin ise daha düşük fiyatlı  alım emirlerinden önce karşılanmasını; zaman önceliği kuralı da fiyat eşitliği halinde sisteme  zaman açısından daha önce kaydedilen emirlerin öncelikli karşılanmasını ifade eder. 

     

    5.8. Emir Türleri 

    5.8.1. Platform nezdinde piyasa emri, limit emir ve Platform’un izin verdiği diğer emir türleri ile işlem  yapılabilmektedir. 

    5.8.2. Emirlerin iletilmesine, gerçekleştirilmesine, takasına ve netleştirilmesine ilişkin hususlara, işlem  öncesi ve sonrası yükümlülüklere, emir tipleri, emir geçerlilik süreleri, emir kabul ve iptal  esasları, hatalı emirlere ilişkin düzenlemeler Emir Gerçekleştirme Politikası’nda yer almaktadır. 



    6. NAKİT YATIRMA VE ÇEKME İŞLEMLERİ 

    6.1. Nakit Para Yatırma ve Çekme İşlemlerine ilişkin Esaslar 

    6.1.1. Müşteri’de gelen ve Müşteri’ye yapılan nakit para yatırma ve çekme işlemlerine yönelik genel  esasalar Müşteriden Gelen ve Müşteriye Yapılan Para Transferi İşlemleri Hakkında Politika’da  belirtilmektedir. Platform tarafından Müşteri nakitleri elden teslim alınmayacak, elden teslim  edilmeyecek ve Platformlar nezdinde herhangi bir şekilde saklanmayacaktır. Müşteri’ye ait nakit  bakiyesi, Platform’un kendi hesaplarından ayrı olarak, kurum kaydi sistemi üzerinde müşteri  bazında takip edilecektir. 

     

    6.2. Müşteri’nin Nakit Yatırma İşlemleri

    6.2.1. Müşteriler Platform’a ait internet sitesi ve mobil uygulamada yer alan Platform’a ait banka  hesaplarına Türk Lirası yatırmak suretiyle, kendi hesaplarına nakit yatırma işlemini  gerçekleştirebilirler. Platform tarafından bankalar aracılığıyla yapılacak elektronik transferler  dışında para kabul edilmeyecektir. 

    6.2.2. Müşteri, Platform’un bankalar nezdinde Müşteriler’in para yatırması için ayrı olarak açtığı hesaba  para yatırması halinde, ilgili nakit para Müşteri’nin hesabına tanımlanmaktadır. Müşteri  tarafından nakit para yatırma işleminin gerçekleşmesini takiben ivedilikle tanımlama işlemi gerçekleşmektedir. 

    6.2.3. Müşteriler’e ait nakit ve kripto varlıklar, Platform’un malvarlığından ayrı tutulmakta ve  izlenmektedir.  

    6.2.4. Platform’un mevcut banka hesap bilgileri Platform’a ait internet sitesi ve mobil uygulamada yer  almaktadır. 

     

    6.3. İşlemlerin Başkası Adına Yapılması Yasağı 

    6.3.1. Müşteriler, başkası adına hesap açarak işlem yapamaz. Her bir Müşteri kendi adına hesap açmalı  ve hesaba yatırdığı nakdi kendi adına yatırmalıdır. Başkası adına hesap açtığı tespit edilen  Müşteriler bakımından hesabın kapatılması dahil olmak üzere çeşitli tedbirler uygulanabilecektir. 

     

    6.4. Kimlik Tespiti Yükümlülüğüne Aykırılık Halinde Yatırılan Müşteri Nakitlerinin İadesi 

    6.4.1. Kimlik tespiti sürecini tamamlamamasına rağmen, Platform’a nakit yatıran Müşteriler kimlik  tespiti işlemini tamamlayana kadar hiçbir işlem tesis edemez. Bu kişiler uygun sürede kimlik  tespiti sürecini tamamlamazsa, yatırdıkları para iade edilir. 

     

    6.5. Şüpheli İşlemler 

    6.5.1. Şüpheli işlem yapıldığının tespit edilmesi halinde Müşteri profili ve geçmiş işlem düzeninin  incelenmesine dayalı olarak ek bilgiler veya destekleyici belgelerin talep edilmesi mümkündür.  Bu kapsamda, Platform MASAK düzenlemeleri kapsamında ek tedbirler alabilir, paranın  kaynağına ilişkin sorular sorabilir, işlemi gerçekleştirmeyebilir. 

     

    6.6. Müşteri’nin Nakit Çekme İşlemleri 

    6.6.1. Müşteri, belirlenen alt limitler saklı kalmak kaydıyla, her zaman nakit parasını çekme talebinde  bulunabilir. Bu talep, bankanın işleme onay verme süresine göre değişmekle birlikte, Platform tarafından en kısa sürede işleme alınır. Müşteri varlıklarının toplam değerini, aktarılan tutarları,  varlık satın alma veya satma sonucu oluşan hesap hareketlerini internet sitesinden veya mobil  uygulamadan takip edebilir. 

     

    6.7. Nakit Bakiye Kullanım Limitleri 

    6.7.1. Müşteri hesaplarındaki nakit bakiyelerinin kullanımı için Platform tarafından alt limit  belirlenebilecektir. Belirlenen bu alt limite ilişkin değişiklikler Müşteri’ye elektronik posta, kısa  mesaj, telefon veya diğer kanallar aracılığı ile bildirilecektir. Belirlenen alt limitin altında kalan  nakitler platform tarafından tutulacak ve Madde 9.2 kapsamında nemalandırılabilecektir. 

     

    6.8. Müşteri Nakitlerinin Tutulduğu Bankalar

     

    6.9. Müşteri nakitleri aşağıdaki banka hesaplarında tutulmaktadır. Platform, aşağıda yer alan bankalar  dışındaki bankalar ile de anlaşabilir, bu halde aşağıdaki liste güncellenecektir: 

    Ziraat Bankası Müşteri Varlıkları Banka Hesabı IBAN TR13 0001 0008 3091 8840 4750 06 Vakıfbank Müşteri Varlıkları Banka Hesabı IBAN TR64 0001 5001 5800 7325 4643 01 Vakıfbank Şirket Varlıkları Banka Hesabı IBAN TR92 0001 5001 5800 7326 5260 44 Şekerbank Müşteri Varlıkları Banka Hesabı IBAN TR49 0005 9017 6013 0176 0139 43 Şekerbank Şirket Varlıkları Banka Hesabı IBAN TR22 0005 9017 6013 0176 0139 44 Türkiye Finans Katılım Bankası Müşteri Varlıkları Hesabı IBAN TR90 0020 6000 5105 3570 3000 01 

    Türkiye Finans Katılım Bankası Şirket Varlıkları Hesabı IBAN TR09 0020 6000 5105 3570 3001 01ve TR79 0020 6000 5105 3570 3001 02 

    Fibabank Müşteri Varlıkları Banka Hesabı IBAN TR17 0010 3000 0000 0071 1054 83 Fibabank Şirket Varlıkları Banka Hesabı IBAN TR61 0010 3000 0000 0071 1055 64 Ziraat Bankası Hesabı: IBAN TR 5100 0100 0830 9188 4047 5001 

    Ziraat Bankası Hesabı: IBAN TR 4000 0100 0830 9188 4047 5005 

    Ziraat Bankası Hesabı: IBAN TR 8300 0100 0830 9188 4047 5007 

    Ziraat Bankası Hesabı: IBAN TR 2400 0100 0830 9188 4047 5002 

    Ziraat Bankası Hesabı: IBAN TR 6700 0100 0830 9188 4047 5004 

    Ziraat Bankası Hesabı: IBAN TR 9400 0100 0830 9188 4047 5003 

    Vakıfbank Banka Hesabı IBAN TR34 0001 5001 5800 7308 8132 39 

    Vakıfbank Banka Hesabı IBAN TR86 0001 5001 5800 7309 5268 05 

    Vakıfbank Banka Hesabı IBAN TR92 0001 5001 5804 8018 0106 21 

     

    6.10. Banka Komisyon Ücretleri 

    6.10.1. Müşteri’nin nakit yatırma ve çekme işlemlerinde bankalar farklı komisyon oranları  uygulayabilmektedir. Bu komisyonların ödenmesinden müşteri sorumlu olacaktır. Nakit para  yatırma ve çekme işlemleri, banka sebebiyle gecikebilir, bu gecikmeden Platform sorumlu  olmayacaktır. 

     

    6.11. Bloke Konulan Hesaplar 

    6.11.1. Adli veya idari bir makamdan gelen talep üzerine veya mevzuatın gerektirdiği hallerde Müşteri  hesabına bloke konulabilir. Bu durumlarda Müşteri bakiyesi üzerinde işlem tesis edemez. Hesaba  konulan blokenin ilgili mevzuata uygun şekilde kalkması halinde Müşteri nakit yatırma ve çekme  işlemlerini gerçekleştirebilir. 

     

     

    7. KRİPTO VARLIK İŞLEMLERİ 

    7.1. Kripto Varlık İşlemlerine ilişkin Esaslar 

    7.1.1. Kripto varlıklar, dağıtık defter teknolojisi veya benzer bir teknoloji kullanılarak elektronik olarak  oluşturulup saklanabilen, dijital ağlar üzerinden dağıtımı yapılan ve değer veya hak ifade edebilen  gayri maddi varlıkları ifade etmektedir. Cüzdan, kripto varlıkların transfer edilebilmesini ve bu  varlıkların ya da bu varlıklara ilişkin özel ve açık anahtarların depolanmasını sağlayan yazılım,  donanım, sistem ya da uygulamaları ifade etmektedir. Transfer, cüzdanlarda bulunan kripto  varlıkların dağıtık defter teknolojisi üzerinden başka cüzdanlara aktarımı anlamına gelmektedir. Platform nezdinde gerçekleşen kripto varlık alım satım, takas ve transfer işlemlerine yönelik genel  esaslar Kripto Varlık Alım Satım, Takas ve Transfer Faaliyeti Prosedürü’nde belirtilmektedir. Müşteri’nin alım, satım ve transfer işlemleri platformun kendi hesaplarından ayrı olarak, kurum kaydi sistemi üzerinde müşteri bazında takip edilecektir. Blok zinciri teknolojisinden, bilgi  güvenliği risklerinden veya siber saldırı halleri sebebiyle yahut bakım çalışmaları sebebiyle kripto  varlık alım satım, takas ve transfer işlemleri geç gerçekleşebilir veya geçici süreyle  gerçekleşmeyebilir. 

     

    7.2. Kripto Varlık Alım Satım İşlemleri 

    7.2.1. Kripto varlık alım satım işlemi, Müşteri’nin itibari para karşılığı kripto varlık almasını veya  satmasını ifade eder. Müşteriler, Platform’a kaydolup, müşteri kimlik tespiti sürecini  tamamladıktan sonra kripto varlık alım satımı yapabilirler. Alım satım işlemleri Platform’da yer  alan emir defteri üzerinden gerçekleştirilir. 

    7.2.2. Müşteri emirleri fiyat, maliyet, hız, gerçekleşme olasılığı, takas, büyüklük, saklama ve benzeri  hususlardaki tercihler göz önünde bulundurularak Emir Gerçekleştirme Politikası çerçevesinde  Müşteri için mümkün olan en iyi sonucu verecek şekilde gerçekleştirilir. Tüm işlemler,  Müşteri’nin bakiyesinin yeterli olması durumunda gerçekleştirilir. Emrin gerçekleşip  gerçekleşmediği Müşteri tarafından takip edilebilir. 

    7.2.3. Müşteriler, likiditenin az olduğu kripto varlıkların alım satımında güçlük çekebilir. Kripto  varlıkların fiyatları piyasada serbestçe oluşur. Fiyatların volatil olması sebebiyle, verilen emrin  gerçekleşmeyebileceği durumlar oluşabilir.  

    7.2.4. Gerçekleşen alım satım işlemleri geri alınamaz. Bu sebeple, Müşteri işleme yönelik verilen  emirleri dikkatlice gözden geçirmek ve emin olduktan sonra emir vermekten sorumludur. 

     

    7.3. Kripto Varlık Takas İşlemleri 

    7.3.1. Müşteriler, listelenen kripto varlık çiftleri (pair) arasında takas (swap) işlemi gerçekleştirebilir. 

    7.3.2. Takas fiyatları, piyasa koşullarına göre serbestçe oluşur. Takas işlemleri anında gerçekleştir ve  iade edilemez. 

    7.3.3. Platform’un her kripto varlığın takasa elverişli olacağı konusunda herhangi bir taahhüdü  bulunmamaktadır. 

     

    7.4. Kripto Varlık Transfer İşlemleri 

    7.4.1. Müşteriler, Platform nezdindeki hesaplar arasında veya harici bir cüzdana transfer  gerçekleştirebilir. 

    7.4.2. Transfer işlemlerinde, platform komisyonlarına ek olarak blok zinciri ağ ücretleri (gas fee)  uygulanabilir. 

    7.4.3. Transfer işlemleri, Müşteri tarafından doğru cüzdan adresine gönderilmelidir. Yanlış adres  girilmesi halinde Platform sorumlu olmayacaktır. 

    7.4.4. Belirli büyüklükteki transferler ek doğrulama sürecine tabi olabilir. Bu kapsamda özellikle  1.000.000 (bir milyon) Türk Lirası’nın üzerindeki kripto varlık transfer talepleri Mevzuat  uyarınca ek onaylamalara tabi olacaktır.

    7.4.5. Transfer emirlerinde MASAK tarafından yapılan düzenlemelere uyulacak, bu bağlamda çok  faktörlü kimlik doğrulama mekanizmaları kullanılabilecektir. 

    7.4.6. Kripto varlık transferlerinde seyahat kuralı kapsamında talep edilen bilgilerin müşteri tarafından  sağlanması zorunludur. Bilgilerin eksik veya yanlış olması halinde, Platform transfer emrini  yerine getirmeyebilir. Bu kapsamda, Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının  Önlenmesine Dair Tedbirler Hakkında Yönetmelik’in 24/A maddesi uyarınca:  

    (a) 15.000 (on beş bin) Türk Lirası veya üzeri yurt içi ve yurt dışı elektronik transfer mesajlarında,  gönderenin;  

    i. Adı ve soyadına, ticaret siciline kayıtlı tüzel kişinin unvanına, diğer tüzel kişiler ve tüzel  kişiliği olmayan teşekküllerin tam adına,  

    ii. Hesap numarasına, hesap numarasının bulunmadığı durumda işlemle ilgili referans  numarasına,  

    iii. Adresi veya doğum yeri ve tarihi veya müşteri numarası, vatandaşlık numarası, pasaport  numarası, vergi kimlik numarası gibi göndereni belirlemeye yarayan bilgilerden en az  birine, yer verilmesi zorunlu olup bu bilgilerin doğruluğu ayrıca teyit edilir.  

    (b)15.000 (on beş bin) Türk Lirası veya üzeri yurt içi ve yurt dışı elektronik transfer mesajlarında,  alıcının;  

    i. Adı ve soyadına, ticaret siciline kayıtlı tüzel kişinin unvanına, diğer tüzel kişiler ve tüzel  kişiliği olmayan teşekküllerin tam adına,  

    ii. Hesap numarasına, hesap numarasının bulunmadığı durumda işlemle ilgili referans  numarasına yer verilir, bu bilgilerin teyidi zorunlu değildir. 

    (c) 15.000 (on beş bin) Türk Lirası altındaki yurt içi ve yurt dışı elektronik transfer mesajlarında  gönderene ve alıcıya ilişkin olarak; 

    i. Adı ve soyadına, ticaret siciline kayıtlı tüzel kişinin unvanına, diğer tüzel kişiler ve tüzel  kişiliği olmayan teşekküllerin tam adına,  

    ii. Hesap numarasına, hesap numarasının bulunmadığı durumda işlemle ilgili referans  numarasına yer verilir, bu bilgilerin teyidi zorunlu değildir. 

     

    7.5. Hatalı İşlemler 

    7.5.1. Kripto varlık işlemleri, blokzincir sistemlerinin yapısı gereği geri alınamadığından ve  değiştirilemediğinden işlem yapmadan önce gönderilen cüzdan adreslerinin doğruluğunu ve  kripto para işlem ekranını kontrol etmekten Müşteri sorumludur. Hatalı işlemlere ilişkin esaslar  Hatalı İşlem Prosedürü kapsamında düzenlenmektedir. 

     

     

    8. MÜŞTERİ KRİPTO VARLIKLARININ SAKLANMASI 

    8.1. Saklamaya İlişkin Esaslar 

    8.1.1. Kripto varlıkların Platform nezdinde ve Saklama Kuruluşları nezdinde saklanmasına yönelik  genel esasalar Saklama Prosedürü’nde belirtilmektedir. Platform nezdinde saklanan kripto  varlıklar için Çalışma Usulleri Tebliği’nde saklama için belirlenen esaslara uyulacaktır. 

     

    8.2. Kripto Varlıkların Platform Nezdinde Saklanması 

    8.2.1. Müşteri’ye ait kripto varlık bakiyeleri, Platform’un kendi hesaplarından ayrı olarak, kurum kaydi  sistemi üzerinde müşteri bazında takip edilecektir. Platform tarafından Müşteri’ye ait kripto varlıklar, Çalışma Usulleri Tebliği’nde belirlenen sınırlamalara uygun olmak kaydıyla, toplu bir  şekilde bir veya birden fazla cüzdanda saklanabilir. 

    8.2.2. Platform, Müşteri varlıklarının kontrolü için kullanılan tüm anahtar ve parçalarını güvenli  donanım modüllerinde TÜBİTAK Altyapı Kriterlerinde belirlenen esaslar kapsamında tutacaktır. 

    8.2.3. Platform, özel anahtarlar ve özel anahtarların üretiminde kullanılan mekanizmalar ile  yedeklenmeleri sürecinde kullanılan anahtarlar gibi varlık ve mekanizmaların yönetilmesine ve  erişilmesine ilişkin olarak TÜBİTAK Altyapı Kriterlerinde belirlenen esaslara uyacaktır. 

    8.2.4. Platform tarafından müşteri varlıklarının saklandığı cüzdan teknolojilerine ilişkin olarak Çalışma  Usulleri Tebliği’nde ve TÜBİTAK Altyapı Kriterlerinde belirlenen esaslara uyacaktır. 

     

    8.3. Kripto Varlıkların Saklama Kuruluşu’na Aktarılması 

    8.3.1. Platform, en az bir Saklama Kuruluşu ile anlaşacaktır. Platform’un anlaşmış olduğu Saklama  Kuruluşları Platform’a ait internet sitesi ve uygulamada yayımlanacaktır. Müşteriler’e ait kripto  varlıklar, saklama kuruluşunun kendi hesaplarından ayrı olarak platform adına, toplu olarak  saklanır. Müşteriler’in Saklama Kuruluşu ile harici bir sözleşme imzalamasına gerek yoktur. 

    8.3.2. Saklama Kuruluşu ile anlaşılmasını müteakip, Platform nezdinde saklanan kripto varlıklar,  mutabakat işlemleri ile Müşteri talepleri haricinde Saklama Kuruluşu nezdindeki cüzdanlara  transfer edilecektir. 

    8.3.3. Müşteriler’in kendi cüzdanlarında bulundurmayı tercih etmedikleri kripto varlıkların asgari  %95’inin Saklama Kuruluşu’nda saklanması esastır. Platform nezdinde Müşteriler adına saklanan  her bir kripto varlığın cari değeri 100.000 (yüz bin) Amerikan Doları’na ulaşıncaya kadar, söz  konusu varlıklar saklama limitlerinin hesaplanmasında dikkate alınmayacaktır. Platform ve  Saklama Kuruluşu arasında netleştirme raporu kapsamında yapılacak Müşteri varlıklarına ilişkin  aktarımlar, kural olarak, saat 23:59 itibarıyla gerçekleştirilecektir. Müşteri talebi çerçevesinde gün  içerisinde aktarım yapılabilecektir. 

    8.3.4. Saklama Kuruluşları saklamaya ilişkin olarak Çalışma Usulleri Tebliği’nde ve TÜBİTAK Altyapı  Kriterlerinde belirlenen esaslara uyacaktır. 

     

    8.4. Saklama Kuruluşları Tarafından Desteklenmeyen Kripto Varlıklar 

    8.4.1. Saklama Kuruluşları tarafından Platform’da listelenmiş bir kripto varlığa ilişkin saklama hizmeti  sunulamaması halinde, Platform kural olarak azami altı ay süreyle söz konusu kripto varlığı  saklayabilecektir. Bu sürenin sonunda ilgili kripto varlıklar Müşteri’nin bildirdiği cüzdan  adreslerine transfer edilecektir. Müşteri’nin cüzdan adresi bildirmemesi veya Müşteri’ye  ulaşılamaması durumunda, Platform’un inisiyatifinde olmak üzere, ilgili kripto varlık satılarak  elde edilen nakit Müşteri hesabına aktarılacak veya bu konuda Müşteri’ye bilgi vermek suretiyle  ilgili kripto varlıklar Platform’da saklanmaya devam edilecektir. 

     

    8.5. Platform’un Kripto Varlıkların Saklanması Amacıyla Hangi Saklama Kuruluşu İle  Anlaştığı 

    8.5.1. Platform, Saklama Kuruluşu ile Faaliyet Esasları Tebliği Geçici Madde 1 uyarınca 31 Aralık 2025  tarihine kadar anlaşma yapacak ve gerekli entegrasyonu sağlayacaktır.



    9. MÜŞTERİ NAKİTLERİ VE KRİPTO VARLIKLARI ÜZERİNDE TASARRUFLAR 

    9.1. Genel 

    9.1.1. Müşteri, işbu Sözleşme ile, Müşteri nakitleri ve kripto varlıklar üzerinde tasarrufta bulunması için  Platform’a yetki vermektedir.

     

    9.2. Nakitlerin Nemalandırılması 

    9.2.1. Müşteri, işbu Sözleşme ile Platform’a, Müşteri’nin banka nezdindeki nakitlerini, Platform  politikaları ile doğrultusunda, muhasebe sistemlerinde hesap bazında izlemek kaydıyla, toplu  olarak veya müşteri bazında tutulmsı ve nemalandırılması için yetki vermektedir. Nakitlerin toplu  olarak nemalandırılması halinde elde edilen gelirler Müşteri hesaplarına oransal olarak  dağıtılacaktır. 

     

    9.3. Kripto Varlıklara ilişkin Tasarruflar 

    9.3.1. Platform tarafından, dağıtık defter ağının yapısı gereği ağa ait kripto varlıklar kilitlenerek vade  sonunda mislen iade edilmesi işlemleri yapılabilir. 



    10. YATIRIM DANIŞMANLIĞI VE PORTFÖY YÖNETİCİLİĞİ 

    10.1. Genel 

    10.1.1. Yatırım danışmanlığı, Platform tarafından, Müşteri talebi doğrultusunda veya Müşteri talebi  olmaksızın kripto varlıklar hakkında, belli bir kişiye veya mali durumları, risk ve getiri tercihleri  benzer nitelikteki bir gruba yönelik olarak yönlendirici nitelikte yorum ve tavsiyelerde  bulunulması faaliyetidir. 

     

    10.2. Yatırım Danışmanlığı Hizmeti Alabilecek Müşteriler 

    10.2.1. Yatırım danışmanlığı faaliyeti yalnızca, ilgili Mevzuat kapsamında, Platform nezdindeki kripto  varlık büyüklüğünün cari değeri asgari 50.000.000 (elli milyon) Türk Lirası olan Müşteriler’e  yönelik olarak yapılabilecektir. 

     

    10.3. Müşteri Portföylerinin Yönetilmesi 

    10.3.1. Müşteri portföylerinin her bir Müşteri adına, doğrudan veya dolaylı bir menfaat sağlamak üzere  vekil sıfatıyla veya bu sonucu doğuracak şekilde Müşteri’nin sözlü yetkisine istinaden  yönetilmesi yasaktır. 



    11. KRİPTO VARLLIKLARA YÖNELİK FİNANSAL ANALİZ VE GENEL TAVSİYE 

    11.1. Kripto Varlıklara Yönelik Finansal Analiz 

    11.1.1. Platform tarafından kripto varlıklar ile piyasa eğilimleri hakkında yönlendirici nitelikte olmayan  yazılı veya sözlü bilgiler sunulabilecektir. Finansal bilginin sunulması yatırım danışmanlığı  faaliyeti ya da genel tavsiyede bulunulması kapsamında sayılmayacaktır. Sunulan bilgiler tarafsız  ve dürüst olacaktır. Bu kapsamda yönlendirici nitelikte olmayan her türlü veri, bilgi seti, doküman  ve benzeri belge veya bilgi Platform’a ait internet sitesi ve uygulamalar veya Müşteriler’in kayıtlı  elektronik posta adresleri üzerinden paylaşılabilecektir.

     

    11.2. Kripto Varlıklara Yönelik Genel Tavsiye 

    11.2.1. Platform, kripto varlıklar hakkında, belli bir kişiye veya mali durumları, risk ve getiri tercihleri  benzer nitelikteki bir gruba yönelik olmamak kaydıyla, Müşteriler’e veya dağıtım kanallarına  yönelik olarak hazırlanan ve kripto varlıkların mevcut veya gelecekteki fiyat veya değerlerine  ilişkin yorum da dâhil, açıkça veya zımnen bir yatırım stratejisini öneren veya tavsiye eden  yönlendirici nitelikteki her türlü araştırma veya diğer bilgileri sunabilecektir. Bu kapsamda  yönlendirici nitelikte olan her türlü veri, bilgi seti, doküman ve benzeri belge veya bilgi Platform’a  ait internet sitesi ve uygulamalar üzerinden, Çıkar Çatışması Politikası’na ve çıkar çatışmalarının  açıklanmasına ilişkin esaslara uygun şekilde paylaşılabilecektir. 



    12. ÜCRET, KOMİSYON VE DİĞER MASRAFLAR 

    12.1. Kripto Varlık İşlemlerine ilişkin Ücret ve Komisyonlar 

    12.1.1. Alım satım, takas ve transfer işlemleri belirlenen komisyon oranlarına tabidir. Transfer  işlemlerinde ağ yoğunluğuna göre farklı komisyon ücretleri uygulanabilir. 

    12.1.2. Tüm ücret ve komisyonlara Platform internet sitesi ve uygulamasından ulaşabilirsiniz. Ayıca,  işlem gerçekleşmeden önce komisyon oranlarını ilgili ekranda görebilirsiniz. 

     

     

    13. ÇIKAR ÇATIŞMASI 

    13.1. Genel 

    13.1.1. Platform, ortakları, yöneticileri ve bunlarla doğrudan ilişkisi bulunan kişiler ile, Müşteriler  arasında veya bir Müşteri ile başka bir Müşteri arasında çıkabilecek çıkar çatışmaları halinde  sürecin nasıl yönetilmesi gerektiği ve çıkar çatışmasının önlenmesi için alınan tedbirler Çıkar  Çatışması Politikası’nda belirtilmektedir. 

     

    13.2. Platform’un Müşteri Emirlerini Karşı Taraf Olarak Gerçekleştirmesi 

    Müşteri, Platform’un Müşteri emirlerini karşı taraf olarak gerçekleştirmesi durumunda,  Müşteri’nin zarar etmesinin Platform’un kar elde etmesiyle sonuçlanabileceğini bilmekte ve  kabul etmektedir. 

     

     

    14. KRİPTO VARLIKLARA, BLOKZİNCİR VE İNTERNET TEKNOLOJİLERİNE  İLİŞKİN RİSKLER 

    14.1. Genel Risk Bildirimi 

    14.1.1. Müşteri, işbu Sözleşme’yi kabul ederek ve Platform hizmetlerinden yararlanarak Sözleşme’nin  eki olarak kabul edilecek Genel Risk Bildirim Formu’nu kabul etmekte ve onaylamaktadır. 

    14.1.2. Kripto varlıklar, ulusal para birimleri, emtia, menkul kıymetler veya diğer finansal enstrümanlara  ilişkin geleneksel olarak bilinen risklerden farklılık arz ederek kendilerine özgü özel riskler  barındırmaktadır. Bu sebeple Müşteri’nin, kripto varlıkların hukuki, ekonomik ve vergisel  bakımdan taşıdığı özellikleri anlamak, araştırmak ve bu varlıkların mevzuat karşısındaki  durumunu bilerek hareket etmesi gerekmektedir.

    14.1.3. Kripto varlıklar volatildir, piyasalarındaki fiyatlar arz ve talep doğrultusunda belirlenmektedir ve  fiyatlar serbestçe oluşmaktadır. Ancak söz konusu fiyatların oluşumu her zaman rasyonel bir  gerekçeye dayanmayabilir. Bazı kripto varlıkların irrasyonel fiyat hareketleri dolayısıyla  Müşteriler beklenmedik zararlara uğrayabilecektir. Müşteriler’in Platform’da işlem  gerçekleştirmeye karar vermeden önce ilgili riskleri tam olarak anlaması, bu riskleri almak için  yeterli finansal kaynaklara ve finansal okur yazarlığa sahip olması gerekmektedir. Müşteriler’in  kripto varlıklara ilişkin herhangi bir işlem gerçekleştirmeden önce kendi mali menfaatlerini göz  önüne alması ve gerekmesi halinde uzmanlardan tavsiye alması önerilmektedir. 



    15. MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ 

    15.1. Şikayet ve İtiraz Yönetimi 

    15.1.1. Müşteriler’in çağrı merkezi, telefon, e-posta, internet sitesi, sosyal medya ve benzeri iletişim  kanallarından ilettiği öneri ve şikayetlerinin incelenmesi, çözülmesi, kayıt altına alınması, analiz  edilmesi ve sonuçlandırılmasına yönelik genel esasalar Müşteri Şikayet ve İtiraz Yönetimi Prosedürü’nde belirtilmektedir. Müşteriler’in şiklayetlerini yöneltebilecekleri kanallar ve ilgili  birimlerin iletişim bilgileri Platform’un internet sitesi ve uygulamalarında yer almaktadır. 

     

    15.2. Şikayet Kayıtları 

    15.2.1. Faaliyet Esasları Tebliği uyarınca, Müşteri şikayetlerine ilişkin kayıtlar 10 (on) yıl süreyle  saklanacaktır. 



    16. MÜŞTERİLERE GÖNDERİLECEK ELEKTRONİK BİLDİRİMLER VE BELGELER 

    16.1. Elektronik Bildirimlerin İçeriği ve Gönderilmesi 

    16.1.1. Platform, Müşteriler’e, Platform’un sunduğu hizmetler hususunda, kripto varlık alım satım, ilk  satış ya da dağıtım, takas, transfer gibi işlemler için düzenlenen müşteri emirleri konusunda ve  Mevzuat’ta belirtilen sair konularda elektronik ortamda bildirimler gönderecektir. Bu  bildirimlerin içeriğine ve gönderilmesine yönelik genel esasalar Müşterilere Yapılacak Elektronik  Bildirimlere İlişkin Esaslar Hakkında Prosedür’de belirtilmektedir.  

     

    16.2. Elektronik Bildirim Kayıtları 

    16.2.1. Faaliyet Esasları Tebliği uyarınca, Mevzuat kapsamında zorunlu olarak yapılan ya da Platform’un  kendi inisiyatifiyle gerçekleştirdiği, Müşteriler’e kayıtlı elektronik posta adresi dahil sair yollarla  yapılan elektronik bildirimlere ilişkin kayıtlar ve elektronik ortamda Müşteriler’in erişimine  açılan bilgi ve belgeler ve bu verilerin yedekleri 10 (on) yıl süreyle saklanacaktır. 

     

    16.3. Müşteri’ye Gönderilecek Belgeler 

    16.3.1. Faaliyet Esasları Tebliği uyarınca, Müşteri’nin işlem ortamında kripto varlık alımı, satımı ya da  transferi şeklinde herhangi bir işlem gerçekleştirmesi halinde, ilgili işleme dair işlem sonuç  formu, en geç işlemin gerçekleştiği günün sonuna kadar Müşteri’nin kayıtlı e-posta adresine  gönderilecektir. 

    16.3.2. Aylık periyotlarla düzenlenen ve ilgili aylık dönemde Müşteri’nin gerçekleştirdiği tüm işlemlere  ve Müşteri varlıklarına dair gerçekleşen akışlar hususunda bilgiler içeren hesap ekstresi; Faaliyet  Esasları Tebliği uyarınca, aylık olarak düzenlenecek ve ilgili aylık dönemin bitiminden itibaren 5 (beş) iş günü içerisinde Platform’un internet sitesi veya uygulamalarında Müşteri’nin erişimine  açılacaktır. Müşteri’nin talep etmesi halinde hesap ekstresi Müşteri’nin kayıtlı e-posta adresine  gönderilebilecektir. 



    17. MÜŞTERİ’NİN BEYAN VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ 

    17.1. Platform Hizmetlerini Kullanma Koşulları 

    17.1.1. Müşteri Platform’da sunulan hizmetleri yalnızca bu Sözleşme’de açıkça izin verilen amaçlar  doğrultusunda ve şekilde ve Mevzuat ve MASAK düzenlemeleri başta olmak üzere yürürlükteki  tüm kanunlara ve düzenlemelere uygun olarak kullanacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. 

    17.1.2. Müşteri, Platform’u hukuka uygun olmayan herhangi bir faaliyet için veya bir suçun veya hukuka  uygun olmayan eylemlerin işlenmesini sağlayacak veya kolaylaştıracak şekilde kullanmayacağını  kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. 

    17.1.3. Müşteri, Platform’a ait fikri mülkiyet haklarını ihlal etmeyeceğini ve bunları kötüye  kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. 

    17.1.4. Müşteri, Platform’u herhangi bir güvenlik veya kimlik doğrulama mekanizmasını devre dışı  bırakacak, hackleyecek veya bunlara başka bir şekilde müdahale edecek veya herhangi bir  Müşteri’nin, ağın, bilgisayarın veya iletişim sisteminin güvenliğini, bütünlüğünü veya  kullanılabilirliğini ihlal edecek şekilde kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. 

    17.1.5. Müşteri, doğrudan veya dolaylı olarak, Platform’a, iş uygulamalarına müdahale etmeyi  amaçlayan herhangi bir eylemde bulunmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. 

    17.1.6. Müşteri, Platform’u, Platform hizmetlerine, ağlara zarar verebilecek, bunları devre dışı  bırakabilecek, bunlara aşırı yük getirebilecek veya bunları bozabilecek veya diğer Müşteriler’in  kullanımını engelleyecek herhangi bir şekilde kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt  etmektedir. 

    17.1.7. Müşteri, Platform’u üçüncü kişilerin haklarını ihlal etmek için kullanmayacağını kabul, beyan ve  taahhüt etmektedir. 

    17.1.8. Müşteri, Platform’u hileli, yanlış veya yanıltıcı, piyasayı bozan veya manipüle edecek şekilde  kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. 



    18. SÖZLEŞME’NİN SONA ERMESİ 

    18.1. Müşteri Hesabının Platform Tarafından Askıya Alınması veya Kapatılması 

    18.1.1. Platform, haklı nedenlerle, özellikle işlem güvenliği veya MASAK düzenlemelerine veya  Mevzuat’a uyum bakımından bir gereklilik olan hallerde ve işbu Sözleşme hükümlerini ihlal  etmeniz halinde, Müşteri hesabını ve işlemlerini askıya alabilir veya bu Sözleşme’yi sona  erdirerek Müşteri hesabını kapatabilir. 

     

    18.2. Platform Hizmetlerinin Sona Ermesi 

    18.2.1. Platform, sunduğu hizmetleri tamamen kendi inisiyatifinde olmak üzere kısmen veya tamamen  sona erdirebilir. Bu durumda sona erdirilen hizmetler bakımından işbu Sözleşme sona erecektir.

     

    18.3. Müşteri’nin Sözleşme’yi Sona Erdirme Hakkı 

    18.3.1. Müşteri Sözleşme’yi sona erdirme talebini Platform’a ileterek Sözleşme’yi sona erdirebilir. 

     

    18.4. Devir, Birleşme ve Külli Halefiyet Halleri 

    18.4.1. Sözleşme’ye taraf olan Müşteri’nin ya da müşterilerin, devir, birleşme, veraset gibi külli halefiyet  hallerinde, müşterek hesaplara yeni hak sahiplerinin dâhil olması ya da mevcutlardan bazılarının  ayrılması gibi nedenlerle değişmesi halinde sözleşmenin yenilenmesi zorunludur. Ancak değişen  hak sahiplerinin sözleşme akdetmek istememesi halinde, külli halefiyeti ispat eden belgeler  çerçevesinde hesap içerisindeki haklar külli haleflere devredilerek hesap kapatılır ve bu durum 3  (üç) iş günü içinde MKK’ya bildirilir. 

     

     

    19. SÖZLEŞME VE DEĞİŞİKLİKLER 

    19.1. Sözleşme’ye Erişim 

    19.1.1. Elektronik ortamda kurulan işbu Sözleşme Müşteri tarafından beyan edilecek elektronik posta  adresine iletilecek veya Müşteri Platform üzerinden elektronik ortamda Sözleşme’ye erişebilecek  ve Sözleşme’yi görüntüleyebilecektir. 

     

    19.2. Sözleşme’nin Değiştirilmesi 

    19.2.1. Müşteri Sözleşme’nin elektronik ortamda Platform tarafından değiştirilmesine onay vermektedir.  Sözleşme’nin değişikliğe uğraması halinde Müşteri Erişim Bilgileri ile Sözleşme’nin yeni halini  görüntüleyerek ilgili değişiklikleri okuduğuna ve anladığına dair onayı eletronik ortamda  verebilecektir. 

     

     

    20. UYGULANACAK HUKUK VE UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ 

    20.1. Uygulanacak Hukuk 

    20.1.1. İşbu Sözleşme kanunlar ihtilafı kuralları hariç olmak üzere Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına tabi  olacak ve Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre yorumlanacaktır. 

     

    20.2. Uyuşmazlıkların Çözümü 

    20.2.1. İşbu Sözleşme ile bağlantılı her türlü uyuşmazlıkların çözümünde İstanbul (Çağlayan)  Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır.

    Yardımcı oldu mu?
    yesEvetyesHayır